AJ Produkter fortsätter sin digitala satsning med ny webbplattform från Episerver

Under de senaste åren har AJ Produkter satsat stort på att öka sin digitala närvaro. Nu implementerar företaget Episerver Digital Experience Cloud med målet att skapa en oväntat bra kundupplevelse, samt effektivisera det interna webbarbetet i de 19 länder där AJ Produkter finns representerat. Implementeringen sker i samarbete med Episervers partner Sigma.

AJ produkter byter till Episerver Digital Experience Cloud AJ Produkters val av webbplattform är baserat på Episervers ledande ställning inom e-handel och innehållshantering för webben, samt att Episerver erbjuder en mångsidig och flexibel produkt som passar för B2B-företag i AJ Produkters storlek.

Målsättningen är att den nya webbplattformen ska ge AJ Produkter de förutsättningar som krävs för att kunna ligga i framkant och arbeta agilt för att marknadsanpassa sitt digitala innehåll på samtliga marknader inom koncernen. Förhoppningen är att på så sätt kunna erbjuda en digital produktpresentation som överträffar kundens förväntningar.

– AJ Produkter har som målsättning att skapa en förstklassig digital användarupplevelse för sina kunder och vi är stolta över att Episerver Digital Experience Cloud svarar upp mot deras krav på flexibilitet och mångsidighet, säger Hampus Persson, Sales Executive, Episerver

Om AJ Produkter

AJ Produkter har över 40 års erfarenhet av att leverera inredning och produkter till olika typer av arbetsplatser. Vi finns representerade på 19 marknader i Europa och en stor del av vårt sortiment tillverkas i våra helägda fabriker. Hos oss hittar du alltid oväntat mycket för kontor, skola, lager och industri. Vi erbjuder förstklassiga produkter och smarta lösningar framtagna för att tillgodose dina önskemål och behov – allt för en bättre arbetsplats.

Episerver kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kundupplevelser med tydligt affärsvärde. Episervers Digital Experience Cloud omfattar innehållshantering, e-handel, marknadsföring i flera kanaler och analys, allt i en plattform som ger ett heltäckande stöd för digitala affärsprocesser – från intelligent personalisering och hantering av leads till konvertering och kundlojalitet – med oöverträffad enkelhet för användaren. Episerver grundades 1994 och har kontor i USA, Sverige, Danmark, Norge, Finland, Nederländerna, Sydafrika, Australien, Singapore, Spanien, Förenade Arabemiraten och Storbritannien.

För mer information, kontakta Jenny Westerberg, marknadschef Norden, jenny.westerberg@episerver.com