Danska e-handlare vinnare med Episerver

Fyra utmärkelser till Episervers kunder och partners blev resultatet när årets e-handelspriser delades ut i Danmark. Prisgalan som hölls i Köpenhamn i maj räknas som årets stora branschhändelse inom dansk e-handel. Den arrangeras av Föreningen Dansk Internet Handel (FDIH) där över 2000 e-handelsföretag är medlemmar.

Föreningen Dansk Internet Handel – Vi är mycket glada över priserna, både för egen del men framför allt för våra kunders skull. Som leverantör av e-handelslösningar har Episerver ett stort ansvar för kundernas framgång. Det betyder bland annat att vi jobbar hårt med att bygga kompetens hos våra kunder och partners så att de är kunniga om och certifierade för våra plattformar. Det finns en stor efterfrågan på våra e-handelslösningar idag och vi fortsätter vårt systematiska arbete för att hjälpa våra kunder att lyckas på de digitala marknaderna, säger Lars Kejser, VD för Episerver i Danmark.

Tre priser gick till danska e-handlare som bygger sina lösningar på Episervers plattform. Byggvarukedjan A&O Johansen tog hem både kategorierna B2B och Omnichannel. Även inredningsföretaget Bolia blev dubbel vinnare, dels som bästa stora B2C-företag, dels genom Episervers partner Vertica, som utvecklat Bolias lösning och för detta arbete belönades för Bästa e-handelscase.

– För varje år skärps konkurrensen om priserna i takt med att e-handeln växer och fler branscher blir medvetna om de digitala möjligheterna. Vi har fått in många starka bidrag som visar att Danmark har duktiga och innovativa e-handlare, vilket också är nödvändigt för att klara den tuffa konkurrensen från internationella e-handelsjättar, säger FDHI:s vd Niels Ralund, som har lett juryns arbete.

Jenny Westerberg, marknadschef Sverige, 070-140 71 40, jenny.westerberg@episerver.com

Episerver kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kundupplevelser som genererar affärsresultat. Episervers Digital Experience Cloud kombinerar innehåll, e-handel och marknadsföring i flera kanaler för att stödja strategisk kommunikation på nätet, från avancerad optimering, skapande och hantering av leads, till konvertering och försäljning. Med ett etablerat partnernätverk och ekosystem för digitala upplevelser, gör Episerver det möjligt för digitala ledare att anamma digitalt transformerande strategier för att leverera enastående upplevelser för sina kunder. Episerver grundades 1994 och har kontor i USA, Sverige, Danmark, Norge, Finland, Nederländerna, Sydafrika, Australien, Singapore, Spanien, Förenade Arabemiraten och Storbritannien.