​Episerver i topp när Sveriges bästa sajter ska koras

För sextonde året i rad arrangeras Web Service Award (WSA) där Sveriges bästa webbplatser och intranät koras. Det blev framgång för Episerver när de nominerade sajterna för 2015 presenterades i förra veckan. Mer än hälften (60%) av de nominerade sajterna bygger på Episervers plattformar.

Web Service Award 2016 Tävlingen baserar sig på Sveriges största webbplatsundersökning med svar från 155 891 besökare.

– Det är jätteroligt att våra plattformar hamnar i topp när Sveriges webbplatser och intranät ska koras. Det här är ytterligare en indikation på Episervers starka ställning i Sverige när det gäller både externa och interna sajter, säger Jenny Westerberg, marknadschef Sverige på Episerver

Vinnarna kommer att presenteras vid en gala på Nalen i Stockholm den 27 januari.

Så här ser årets finalister av Web service Awards ut. Av dessa så kommer en i varje kategori utses till vinnare av den åtråvärda Web Service Award-utmärkelsen.

Kategori: Information & Service

Agria Djurförsäkring, JM, Länsförsäkringar (Episerver)

MinPension (Ej Episerver)

Kategori: Samhällskommunikation