Episerver når viktigt milstolpe med lanseringen av funktionerna i Sommar ’15

Episerver, en ledande leverantör av digitala marknadsförings- och e-handelslösningar, har idag kommit med nya uppdateringar och förbättringar i sin molnplattform Episerver Digital Experience Cloud i och med säsongslanseringen Sommar'15.

Plattformsuppdateringen innebär att kunderna kan ta del av en bredare uppsättning funktioner som finns tillgängliga direkt. Lanseringen av funktionerna utgör den andra viktiga milstolpen för Episerver i utförandet av sin produktstrategi som upprättades i samband med sammanslagningen av Ektron och Episerver tidigare i år. Episerver släpper kontinuerligt uppdateringar för sina lösningar, vilka sedan samlas ihop och släpps kvartalsvis på våren, sommaren, hösten och vintern.

"Den flexibla arkitekturen i Episerver Digital Experience Cloud™ gör det möjligt att leverera nya funktioner med hjälp av en fortlöpande och agil leveransstrategi som erbjuder kunderna ett större mervärde och möjligheten att ta del av förbättringarna utan att behöva vänta på en stor produktlansering", säger Bob Egner, Vice President, Product Management på Episerver

Uppdateringarna i Sommar '15 erbjuder ny funktionalitet som är till fördel både för användare och utvecklare.

Nya funktioner för digitala marknadsförare och e-handelsansvariga:

• Förenklad projekthantering
  • Möjlighet att jämföra egenskaper mellan olika versioner
  • Förbättrade sökresultat i gadgeten för block och media
  • Status för opublicerat, schemalagt eller utgånget innehåll visas nu i listan över best bets
  • Block för smarta listor
  • Utökad sökvy med dra-och-släpp funktionalitet

Fullständig information om vad som ingår i lanseringen för sommaren 2015 finns här och på Episervers forum för utvecklare, Episerver World .