Episerver öppnar kontor i Malmö

Episerver bygger vidare på sin lokala organisation i Sverige och öppnar nu ett kontor i Malmö. Först att rekryteras dit är nye säljaren Simon Gustafsson.

Simon Gustafsson, Episerver Simon kommer närmast från Apptus i Lund, där han arbetat med försäljning av lösningar för personaliserade e-handelsplattformar. Han har också tidigare säljerfarenhet bland annat från affärssystemleverantören Mamut i Norge.

– Det är väldigt roligt och smickrande att ansvara för att driva Episerver till fortsatta framgångar på min hemmaplan. Flera av våra viktigaste partners finns i regionen och vi ska bygga vidare på dessa relationer för att bli ännu starkare lokalt, säger Simon Gustafsson.

– Vi ser väldigt positivt på Episervers utveckling i södra Sverige och med Simon på plats i Malmö har vi en fantastisk lokal resurs för våra kunder och partners. Simon är redan en välkänd och uppskattad personlighet inom vår bransch. Han har gedigen förståelse för våra kunders behov, inte minst inom e-handel – ett expansivt område där vi har ett mycket starkt erbjudande, säger Nils Qvarfordt, försäljningschef för Episerver i Sverige.

För ytterligare information, kontakta: Jenny Westerberg, marknadschef Norden, 070-140 71 40, jenny.westerberg@episerver.com

Episerver kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kundupplevelser som genererar affärsresultat. Episervers Digital Experience Cloud kombinerar innehåll, e-handel och marknadsföring i flera kanaler för att stödja strategisk kommunikation på nätet, från avancerad optimering, skapande och hantering av leads, till konvertering och försäljning. Med ett etablerat partnernätverk och ekosystem för digitala upplevelser, gör Episerver det möjligt för digitala ledare att anamma digitalt transformerande strategier för att leverera enastående upplevelser för sina kunder. Episerver grundades 1994 och har kontor i USA, Sverige, Danmark, Norge, Finland, Nederländerna, Sydafrika, Australien, Singapore, Spanien, Förenade Arabemiraten och Storbritannien.