Episerver rekryterar i Västra Sverige

Episerver har rekryterat Christian Palmé som regional försäljningschef och partneransvarig för västra Sverige, Christian kommer närmast från ICA Banken, där han utvecklat och sålt företagstjänster. Till kontoret i Göteborg har Episerver även rekryterat Marcus Hoffmann som lösningsarkitekt, Marcus kommer från Star Republic och har där främst arbetat med större projekt inom e-handel.

Christian Palmé, regional försäljningschef västra Sverige och Marcus Hoffman, lösningsarkitekt, Episerver Episerver har rekryterat Christian Palmé som regional försäljningschef och partneransvarig för västra Sverige. Christian kommer närmast från ICA Banken, där han utvecklat och sålt företagstjänster. Christian har också bred erfarenhet från IT-branschen och har arbetat inom såväl teknik som försäljning, bland annat med e-handelslösningar och SaaS-tjänster.

– Det är extra spännande att komma till Episerver just nu, när vårt erbjudande utvecklas starkt och ger oss möjligheter att lösa nya uppgifter åt kunderna. Jag har redan upptäckt att det finns en stor entusiasm både för det stöd vi ger kunderna idag och för vår "roadmap" som pekar mot framtiden, säger Christian Palmé.

Till kontoret i Göteborg har Episerver även rekryterat Marcus Hoffmann som lösningsarkitekt. Marcus kommer närmast från motsvarande position på Star Republic och har där främst arbetat med större projekt inom e-handel. Han lång erfarenhet av Episervers plattform, tidigare även som projektledare och utvecklare.

För ytterligare information, kontakta: Jenny Westerberg, marknadschef Norden, 070-140 71 40, jenny.westerberg@episerver.com

Om Episerver (Optimizely)

Episervers vision är att hjälpa våra kunder maximera sin digitala potential. Med vår ledande plattform för digitala upplevelser (DXP), skapar vi rätt förutsättningar för en optimerad kundresa över flera kanaler. Med moderna verktyg för innehållshantering, e-handel, personalisering och experimentering hjälper vi över 9000 varumärken som Electrolux, Toyota, 1177 Vårdguiden, LYKO, KLM och Santander skapa individuellt kundanpassade upplevelser som leder till ökade intäkter och minskade operationella kostnader. Läs mer på www.episerver.se.

Mårten Bokedal,
Senior Manager Marketing,