Episerver skräddarsyr Master Class för certifiering av utvecklare

Episerver erbjuder skräddarsydda Master Class utbildningar för utvecklare. Först ut att använda erbjudandet är partnern Valtech. Valtech satsar stort på att ytterligare förstärka sin Episerver-kompetens. Ett steg i det arbetet har varit en skräddarsydd Master Class-utbildning som genomförts internt för en grupp erfarna utvecklare, under ledning av Episerver. Resultatet är att Valtech nu har 17 nya certifierade Episerver-utvecklare.

– Vi gläds med Valtech och deras medarbetare, som kan vara stolta över sina insatser. Jag ser detta uppdrag som ett fint exempel på hur Episerver och våra partners kan samarbeta för att vässa kompetensen och göra vårt gemensamma erbjudande ännu starkare, säger Annika Renestam, Vice President Global Education på Episerver.

– Som Premium-partner till Episerver-är det avgörande för Valtech att bygga vidare på vår kompetens i takt med att plattformen breddas och förnyas, liksom för att möta den starka efterfrågan på kvalificerade Episerver-utvecklare. Master Class-utbildningen är ett effektivt sätt för oss att kvalitetssäkra vår kompetens vilket är viktigt både för Valtech och för våra kunder. För våra utvecklare betyder utbildningen och certifieringen att man får en kvalitetsstämpel på sin meritlista, vilket är viktigt för den personliga utvecklingen, säger Mats Saxer, affärsutvecklare och partneransvarig på Valtech.

Kontakt

Är du intresserad av skräddarsydda utvecklarkurser, kontakta Sebastian Ferreira Gomes, sebastian.gomes@episerver.com

Om Episerver (Optimizely)

Episervers vision är att hjälpa våra kunder maximera sin digitala potential. Med vår ledande plattform för digitala upplevelser (DXP), skapar vi rätt förutsättningar för en optimerad kundresa över flera kanaler. Med moderna verktyg för innehållshantering, e-handel, personalisering och experimentering hjälper vi över 9000 varumärken som Electrolux, Toyota, 1177 Vårdguiden, LYKO, KLM och Santander skapa individuellt kundanpassade upplevelser som leder till ökade intäkter och minskade operationella kostnader. Läs mer på www.episerver.se.

Mårten Bokedal,
Senior Manager Marketing,