Framgång för Episerver när Sveriges bästa sajter korades

Episerver befäster sin ställning som det ledande publicerings- och e-handelsverktyget i Sverige. Vid torsdagens ”Topp 100”-gala var nästan hälften av de vinnande sajterna baserade på Episerver.

När årets vinnare av Topp 100 presenterades på torsdagen var sex av de vinnarna baserade på Episerver CMS. Även många av de sajter som hade nominerats är Episerverbaserade. Det speglar Episervers ställning som det dominerande verktyget i Sverige för både externa sajter och intranät.

Vid prisutdelningen utsågs följande sajter till Sveriges bästa i respektive kategori:

Årets kommunsajt: Karlstad
Årets organisationssajt: Socialdemokraterna
Årets myndighetssajt: Försvarsmakten
Årets träning-och hälsosajt: SATS
Årets turistsajt: Destination Uppsala
Årets resesajt: Skistar
Årets utbildningssajt: Antagning.se

– Det är fantastiskt roligt att konstatera att våra slutanvändare når dessa framgångar. Resultatet i Top 100 bekräftar att Episerver behåller positionen som det mest använda publiceringsverktyget i Sverige. Enligt Web Service Awards senaste trendrapporter har Episerver nu en marknadsandel på 46 procent för webb och 42 procent för intranät, säger Peter Sunna, som är produktchef på Episerver i Sverige.

Jenny Westerberg, marknadschef Sverige, 070-140 71 40, jenny.westerberg@Episerver.com

Om Episerver (Optimizely)

Episervers vision är att hjälpa våra kunder maximera sin digitala potential. Med vår ledande plattform för digitala upplevelser (DXP), skapar vi rätt förutsättningar för en optimerad kundresa över flera kanaler. Med moderna verktyg för innehållshantering, e-handel, personalisering och experimentering hjälper vi över 9000 varumärken som Electrolux, Toyota, 1177 Vårdguiden, LYKO, KLM och Santander skapa individuellt kundanpassade upplevelser som leder till ökade intäkter och minskade operationella kostnader. Läs mer på www.episerver.se.

Mårten Bokedal,
Senior Manager Marketing,