Hampus Persson ny partneransvarig på Episerver

Hampus Persson har anställts som partneransvarig på programvaruföretaget Episerver, som nu förstärker sitt team med ytterligare en försäljningsansvarig.

Hampus Persson, Partneransvarig EpiserverSom partneransvarig kommer Hampus att utveckla nya affärsmöjligheter tillsammans med Episervers 250 partner runt om i Sverige. Han blir en nyckelperson för Episervers fortsatta tillväxt på den svenska marknaden.

Hampus Persson har flera års erfarenhet från it och försäljning. Han kommer närmast från programvaruföretaget TimeLog.

Hampus tillträder sin nya befattning den 2 mars 2015.

Jenny Westerberg, marknadschef Episerver, 070-140 71 40, jenny.westerberg@Episerver.com

Episerver kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kundupplevelser som genererar affärsresultat. Episervers plattform kombinerar innehåll, e-handel och marknadsföring i flera kanaler för att stödja strategisk kommunikation på nätet, från avancerad optimering, skapande och hantering av leads, till konvertering och försäljning. Med ett etablerat partnernätverk i fler än 30 länder, hjälper Episerver sina kunder att maximera resultatet och avkastningen på sina investeringar i digital marknadsföring.

Om Episerver (Optimizely)

Episervers vision är att hjälpa våra kunder maximera sin digitala potential. Med vår ledande plattform för digitala upplevelser (DXP), skapar vi rätt förutsättningar för en optimerad kundresa över flera kanaler. Med moderna verktyg för innehållshantering, e-handel, personalisering och experimentering hjälper vi över 9000 varumärken som Electrolux, Toyota, 1177 Vårdguiden, LYKO, KLM och Santander skapa individuellt kundanpassade upplevelser som leder till ökade intäkter och minskade operationella kostnader. Läs mer på www.episerver.se.

Mårten Bokedal,
Senior Manager Marketing,