Lyckad uppgradering av IdrottOnline, världens största Episerver-installation

IdrottOnline som drivs av Riksidrottsförbundet har gjort en stor uppgradering till den senaste versionen av Episerver CMS 9. IdrottOnline har 58000 startsidor för olika idrottsförbund, idrottsklubbar, distrikt samt hela 110 000 redaktörer för hemsidorna.

IdrottOnlineMed den uppdaterade versionen kan IdrottOnlines webbredaktörer enkelt och snabbt skapa nya informationssidor och återanvända innehåll, vilket är viktigt då de flesta som publicerar innehåll arbetar ideellt och gör dessa arbetsuppgifter på fritiden.

Det har varit flera parter inblandade i projektet med Symbio som huvudansvarig. Ett stort utvecklings- och testteam i Kina har funnits genom hela projektet. För mer information om projektet kontakta Thomas Larsson, Business Developer på Symbio, thomas.larsson@symbio.com

Episerver kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kundupplevelser som genererar affärsresultat. Episervers Digital Experience Cloud kombinerar innehåll, e-handel och marknadsföring i flera kanaler för att stödja strategisk kommunikation på nätet, från avancerad optimering, skapande och hantering av leads, till konvertering och försäljning. Med ett etablerat partnernätverk och ekosystem för digitala upplevelser, gör Episerver det möjligt för digitala ledare att anamma digitalt transformerande strategier för att leverera enastående upplevelser för sina kunder. Episerver grundades 1994 och har kontor i USA, Sverige, Danmark, Norge, Finland, Nederländerna, Sydafrika, Australien, Singapore, Spanien, Förenade Arabemiraten och Storbritannien.

Om Episerver (Optimizely)

Episervers vision är att hjälpa våra kunder maximera sin digitala potential. Med vår ledande plattform för digitala upplevelser (DXP), skapar vi rätt förutsättningar för en optimerad kundresa över flera kanaler. Med moderna verktyg för innehållshantering, e-handel, personalisering och experimentering hjälper vi över 9000 varumärken som Electrolux, Toyota, 1177 Vårdguiden, LYKO, KLM och Santander skapa individuellt kundanpassade upplevelser som leder till ökade intäkter och minskade operationella kostnader. Läs mer på www.episerver.se.

Mårten Bokedal,
Senior Manager Marketing,