Nu utses årets vinnare på webben och i mobilen – stor dominans av Episerver-sajter

Web Service Award presenterar nomineringarna till Sveriges bästa webbplats, intranät och mobila upplevelse. 14 av de 20 nominerade webbplatser är baserade på Episervers plattform.

Web Service Award Sedan år 2000 har Web Service Award tagit reda på vilka som är Sveriges mest uppskattade webbplatser och intranät. Numera belönas även mobilsajter och appar. Tävlingen utgår från en stor årlig enkät där över 126 000 besökare nu senast har lämnat sina omdömen om olika sajter.

– Web Service Award bygger på ett gediget underlag och är därför en värdefull mätare för kvalitet och användarvänlighet. För att hålla vår starka ställning bland Sveriges populäraste sajter krävs att Episerver-plattformen utvecklas i takt med att kundernas krav och besökarnas förväntningar ständigt växer, vilket det här är ett bra kvitto på säger Nils Qvarfordt, försäljningschef på Episerver.

Årets vinnare presenteras på Web Service Award-galan den 31 januari. Bland de nominerade i samtliga fem priskategorier återfinns sajter och mobilappar som bygger på Episervers plattform.

Episerver-användare med möjlighet att vinna Web Service Award 2018:

Information & Service

Agria djurförsäkring (www.agria.se)

Familjebostäder (www.familjebostader.com)

Fastighetsbyrån (www.fastighetsbyran.se)

Länsförsäkringar (www.lansforsakringar.se

Samhällskommunikation

Arbetsmiljöverket (www.av.se)

SBU (www.sbu.se)

Universitets- och högskolerådet (www.uhr.se)

E-handel

AJ Produkter (www.ajprodukter.se)