Nya Episerver presenterar sig

Det nya Episerver – efter fusionen mellan Episerver och Ektron – kommer under våren att för sina partner presentera sin vision, produktutveckling och ger en förhandstitt på Episerver Digital Experience Cloud.

I samband med detta finns också möjligheten för media att få mer information och träffa nyckelpersoner i företaget.

I januari i år gick Episerver och Ektron samman och bildade ett bolag med global närvaro och en ledande position för lösningar som används för att skapa digitala upplevelser. Nyheten om sammanslagningen följs nu upp med en roadshow med start i Sverige, där det "nya Episerver" bjuder in partner och kunder till möten. Företaget har nu över 8 800 kunder i ett 30-tal länder samt ett omfattande ekosystem med över 880 partnerföretag.

Vid mötena, som genomförs under en halvdag, presenterar Episerver nyheter och framtidsplaner kring produktutveckling och tillhörande kundaktiviteter. Det bjuds också på en exklusiv demonstration av Digital Experience Cloud, som är nästa generation lösningar och tjänster från Episerver med verktyg för avancerad innehållshantering, stöd för marknadsföring i flera kanaler samt e-handel, allt inom ramen för en molnbaserad plattform.

Vårens roadshow inleds i Sverige, med premiär den 13 april i Malmö och därefter i Göteborg 16 april och i Stockholm 20 april. Därefter följer alla övriga större marknader. Under våren besöks Norge, Danmark, Storbritannien, Nederländerna och Irland, samt 11 städer i USA.

– Under vårens roadshow sätter vi tonen för hur vi visar engagemang, transparens och kundorientering i alla våra möten. Vi är självklart angelägna att berätta för våra kunder och partner om hur deras befintliga investeringar skyddas, samtidigt som de får besked om nyheter och vilka fördelar som nya Episerver kommer att erbjuda, säger James Norwood, Chief Marketing Officer på Episerver.

TILL REDAKTIONEN:
Kontakta Jenny Westerberg (se nedan) om ni är intresserade av att delta!

Jenny Westerberg, marknadschef Episerver Sverige, 070-140 71 40, jenny.westerberg@Episerver.com

Episerver kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kundupplevelser som genererar affärsresultat. Episervers plattform kombinerar innehåll,e-handel och marknadsföring i flera kanaler för att stödja strategisk kommunikation på nätet, från avancerad optimering, skapandet och hantering av leads, till konvertering och försäljning. Med ett etablerat partnernätverk i fler än 30 länder, hjälper Episerver sina kunder att maximera resultatet och avkastningen på sina investeringar i digital marknadsföring. Företaget grundades 1994 och har kontor i Sverige, USA, Australien, Danmark, Finland, Förenade Arabemiraten, Nederländerna, Norge, Spanien, Storbritannien och Sydafrika.