Patrik Sundquist till Episerver

Patrik Sundquist har rekryterats som Partner Account Manager till det svenska programvaruföretaget Episerver.

Patrik SundquistSom Partner Account Manager blir Patrik Sundquist ansvarig för att utveckla Episervers relationer med några av företagets viktigaste partner för att identifiera nya affärsmöjligheter och fortsätta Episervers positiva tillväxt. Patrik har flera års framgångsrik erfarenhet från B2B-försäljning. Närmast kommer han från en position som Account Manager på Dicom Datautveckling.

– Vi är mycket glada över att kunna välkomna Patrik Sundquist till vårt team. Patrik kommer att förstärka vår närvaro hos partners vilket ger oss möjligheten att ge bättre service och stöd för att utveckla våra gemensamma affärer säger Jan-Olof Jakobsson, som är försälj-ningschef på Episerver i Sverige.

Jenny Westerberg, marknadschef Sverige, 070-140 71 40, jenny.westerberg@Episerver.com

Om Episerver (Optimizely)

Episervers vision är att hjälpa våra kunder maximera sin digitala potential. Med vår ledande plattform för digitala upplevelser (DXP), skapar vi rätt förutsättningar för en optimerad kundresa över flera kanaler. Med moderna verktyg för innehållshantering, e-handel, personalisering och experimentering hjälper vi över 9000 varumärken som Electrolux, Toyota, 1177 Vårdguiden, LYKO, KLM och Santander skapa individuellt kundanpassade upplevelser som leder till ökade intäkter och minskade operationella kostnader. Läs mer på www.episerver.se.

Mårten Bokedal,
Senior Manager Marketing,