Svenskt Tenn lanserar ny e-handelslösning baserat på Episerver Commerce

Episerverpartnern NetRelations är glada och stolta över att ha fått hjälpa Svenskt Tenn att skapa en ny webbplats och e-handelslösning på Episerver Commerce med fokus på en användarupplevelse i världsklass. Den digitala butiken blir nu en tydlig förlängning av den fysiska butiken och skapar ökad tillgänglighet för konsumenter oavsett geografiskt läge.

"I arbetet med Svenskt Tenns nya webbplats har vi strävat efter att sudda ut gränsen mellan den fysiska och den digitala världen och ge kunderna en upplevelse utöver det vanliga. Samarbetet med NetRelations har gjort visionen möjlig, och resultatet blev en webbplats som speglar Svenskt Tenns fysiska butik i Stockholm", säger Catarina Tagebjer, E-handelschef på Svenskt Tenn.

Besök www.svenskttenn.se och läs mer om projektet i Svenskt Tenns pressrelease.

Om Episerver (Optimizely)

Episervers vision är att hjälpa våra kunder maximera sin digitala potential. Med vår ledande plattform för digitala upplevelser (DXP), skapar vi rätt förutsättningar för en optimerad kundresa över flera kanaler. Med moderna verktyg för innehållshantering, e-handel, personalisering och experimentering hjälper vi över 9000 varumärken som Electrolux, Toyota, 1177 Vårdguiden, LYKO, KLM och Santander skapa individuellt kundanpassade upplevelser som leder till ökade intäkter och minskade operationella kostnader. Läs mer på www.episerver.se.

Mårten Bokedal,
Senior Manager Marketing,